Psihološka glad u večernjim satima - Živanovic Tim

by Zivanovic Tim
1 month ago
48 Views

Jedna od najčešćih izjava savremenog čoveka je da ujutru nije gladan, da nema problem da preskoči doručak, pa čak i ručak, ali da zato ne može a da nema barem dve večere!!! Želja za konzumiranjem hrane u večernjim satima je u uskoj vezi sa našim psihološkim stanjem. Posle celodnevnog stresa i trke sa vremenom, ostaje nam samo večernji termin za relaksaciju i prepuštanje hedonizmu. Relaksacija na kraju dana je više nego preporučljiva. Ali da li je prekomerno konzumiranje hrane u večernjim satima prava metoda za relaksaciju pred odlazak na spavanje? Svakako da nije!

Da bismo se odmorili, regenerisali svoj organizam i spremili za sutrašnji dan pun izazova potreban nam je kvalitetan san. Takav san sigurno nećemo imati ukoliko kasno večeramo, pa još neku teško svarljivu hranu. U tom slučaju varenje traje tokom čitave noći, a organizam je taj koji troši energiju na varenje. Upravo ovo je jedan od čestih razloga hroničnog umora.

Povremena kasnija večera uz čašu vina naravno da nije problem, ali je važno da se to ne pretvori u vašu svakodnevicu.  Ako želite sebi da ugodite razmislite o nekim relaksirajućim aktivnostima koje će biti korisne za vaše fizičko i mentalno zdravlje – pilates, joga, čitanje, topla kupka, šetnja, lagana večera – voće, salata, topla čorba, čaj…

Takođe je važno da razmislite o svojim emocijama koje vas teraju da tražite utehu u hrani, obično je reč o nekim potisnutim negativnim osećanjima. Kada ih rešite i želja za hranom će se smanjiti. A ono što prvo možete da promenite, već od sutra, jeste da počenete da doručkujete. Ako redovno doručkujete i ostale obroke imate na 4 sata, nećete imati potrebu za teškom i obilnom večerom. 

Tags: , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *